وزیر مهاجرت دولت موقت طالبان قرار است برای رسیدگی به تنش های اخیر مرزی دو کشور افغانستان و ایران و همچنین مسائل مرتبط با مهاجران افغان، به زودی به ایران سفر کند.

وزیر مهاجرت طالبان در صدر هیئتی به ایران سفر می کند

به گزارش  قدس آنلاین، در پی تنش‌های اخیر بین مرزبانان ایران و نیروهای طالبان در منطقه مرزی در ولایت هرات، قرار است خلیل الرحمان حقانی وزیر مهاجرت دولت موقت طالبان در صدر یک هیئت راهی ایران شود.

حقانی در این باره اعلام کرد که این سفر در روزهای آینده انجام خواهد شد و طی آن تلاش می‌شود تا با مقامات ایرانی گفت‌وگو کنند تا مشکلات پیش آمده در مرز و همچنین مشکلات مهاجران افغان مقیم ایران حل شود.

پیشتر «انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان، در پیامی توئیتری اعلام کرده بود که به زودی هیئتی از افغانستان برای گفتگو با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کند.

وی در ادامه از گفتگوی امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خبر داد و نوشت: در این گفتگو، طرفین تاکید کردند که به گروه‌های مغرض اجازه نمی‌دهند تا از راه فرافکنی و توطئه میان مردم افغانستان و ایران نفرت، بدبینی و فاصله ایجاد کنند.

همچنین عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان نیز چندی پیش اعلام کرده بود که پس از کاهش تنش‌ها بین دو طرف، گذرگاه مرزی ایران و افغانستان در ولسوالی اسلام قلعه در ولایت هرات بازگشایی شده است.

گذرگاه مرزی ایران و افغانستان (دوغارون-اسلام قلعه) روز شنبه پس از تنش بین مرزبانان دو کشور بسته شد.

طبق گفته شاهدان عینی این ماجرا پس از آن بروز کرد که نیروهای مرزی طالبان قصد ساخت یک جاده در منطقه مرزی دو کشور را داشتند که با مخالفت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند. این اقدام ایران با مقاومت نیروهای طالبان مواجه شد و پس از بحث و مشاجره دو طرف به حالت آماده‌باش درآمدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.